Pistons & Coatings


Een kleine aanpassing of juist tot het uiterste wat er mogelijk is voor jou motor.

 

Het kan allemaal door zuigers custom te ontwerpen, waarin hoogwaardige kwaliteit bovenaan staat.

 

Coatings worden uitsluitend aangebracht op custom zuigers.


Soorten materialen

- Gegoten aluminium

- Cast

- Pressed cast

- 'Gesmeed' Aluminium

- Forged

- Power forged

 



EN-Coating

Deze nikkel coating biedt een detonatie remmende werking, hitte reflectie en kan helpen bij een betere zuigerveer afdichting. Door de ringgroeven te coaten, kunnen er dunnere zuigerveren gebruikt worden. Door deze stap vermindert het wrijving en winst in vermogen wat resulteert in een lager verbruik door de verminderde weerstand. 
Deze coating is goed te combineren met een PS- of een TS-coating.

GC-Coating

Deze coating heeft bewezen dat het vermogen wordt verhoogd door extreem grote afstanden tussen de ringen mogelijk te maken. Deze topring-groeflaag is tot nu toe exclusief beschikbaar voor raceteams van het hoogste niveau en creëert een hard passend oppervlak dat het micro-lassen vrijwel elimineert en de slijtage van ringgroeven vermindert. Opbouw is .00025" per oppervlak en de vrije ruimte moet tijdens de fabricage worden toegevoegd om de wijziging op te vangen.

 


SC-Coating

Dit is een "inloop" -coating die alleen op de rok van de zuiger wordt aangebracht en is ontworpen om slijtage te vertonen. Deze coating is een opgespoten droge film die helpt bij het verminderen van wrijving en het remmen van vreten tijdens de eerste inbraak. Er is geen productietoeslag vereist omdat deze toepassing is gemaakt om in de cilinderwand te slijten.


CC-Coating

 De thermische barrière krooncoating wordt aangebracht op de bovenkant van de zuiger en is ontworpen om warmte in de verbrandingskamer te reflecteren, waardoor de uitlaatgassnelheid wordt verhoogd en de afvang potentiaal aanzienlijk wordt verbeterd. De .0015" dikke coating kan ook helpen bij het verlengen van de levensduur van de zuiger door de snelheid van thermische overdracht te verlagen.


KK-Coating

 KoolKote is een harde anodize van luchtvaartkwaliteit die wordt toegepast op alle oppervlakken van de zuiger met een opbouw van 0,001". Deze coating is ontworpen voor gebruik in nitro-methaangasmachines zoals Top Fuel Drag Racing om de corrosieve effecten van dit brandstoftype te verduren. is bestand tegen hogere temperaturen en zal niet schilferen, schilferen of schilferen. Deze coating verandert de warmte-overdracht en expansiekarakteristieken van de zuiger Raadpleeg de technische afdeling van JE Pistons voor specifieke toepassingen.Verbruiksgoederen zijn op alle oppervlakken vereist.


TS-Coating

Tuff Skirt is een coating die alleen een smeer-, antifrictie- / antislijtagecoating op de zuigerrok vormt. In tegenstelling tot onze standaard rokdeklaag, draagt Tuff Skirt langzaam in de loop van de tijd en is ontworpen om bestand te zijn tegen vele verschillende soorten uithoudingsvereisten, waaronder NASCAR, rally en off-road omstandigheden.


PS-Coating

Perfect Skirt is een coating op basis van oplosmiddelen die permanent op de rok worden aangebracht in 3-stadia verbindingsproces.

de Perfect-skirt coating is een coating die een extra barriere vormt tussen de zuiger en cilinderwand, hierdoor kunnen er met kleinere spelingen gewerkt worden in de buurt van OEM zuigers met de sterkte van het 2618 en 4032 aluminium, zuigerkanteling en koud start kloppen zijn hierdoor verleden tijd.